Výlet do Skotska na 3 dni

15. října 2018 v 13:55 | DK |  Anglie - Birmingham
Týden po výletu do Weymouthu (článek zde) jsme měli vymyšlený výlet do Skotska. Původněj sme chtěli udělat skotsko za 5 dní jak jsme si tomu přečetli na tomto blogu, ale usoudili jsme, že by to bylo velice našlapané časově, a neradi bychom se honili a trávili čas jen a jen za volantem tak jsme se rozhodli, že si skotsko dáme na tři dny.

Z Bhamu jsme odjížděli autobusem v půl 11 večer a do Edinburgu jsme přijeli následujícího dne ráno okolo sedmé hodiny. Pěšky jsme se došli ubytovat a udělat check in. Půlku věcí nechali v luggage roomu a vyrazili na tour de Edinburg. Hned z prvu jsme se však poštěkali jelikož jsme se nesladili co se našich travel plánů týká ale po chvilce improvizace jsme byli zachránění, a vyrazili směr hrad. Tam jsme si vystáli frontu přes půl nádvoří. Hrad byl vcelku pěkný. Pokud ale člověk plánuje projet skotsko, nechŤ si koupí na onom hradu vstupenku na všechny hrady ve skotsku. Oni vám jí i sami nabídnou. Problém byl jen v tom že naše pokladní byla špatně informována a tak jsme tuto all inclusive odmítli s tím že si ji dokopíme později což však nebylo možnés.
Na hradě

Z hradu jsme se spustili dolů do města, prošli jsme si park a živé hodiny a dali si oběd v podobě Deal Mealu za 3 paundy. Po procházce městem jsme vyrazili na vyhlídku v Edinburgu, jenž se stala symbolem města. Odtud celý znavení po noci spání-nespání v autobuse a dni na nohách směřujeme k našemu hotelu. Plány si dáváme takové, že si večer půjdeme prohlídnout noční uličky města ale slejvák nám to překazí. Tak máme alespoň radost z našeho VIP uvítání na pokoji.
,,Umělec pouliční,,

Druhý den ráno vyrážíme mezi prvníma na snídani a poté už hurá půjčit auto na letiště. Autobusem je to změsta necelou půl hodinku a tak kolem osmé již sedíme v autě, a vyrážíme na naší první zastáku a tou je vyhlídka na všechny tři mosty u Edinburgu. Výhled a úchvatnost mostů je neskutečný a třešničku tomu všemu dává zahrada s malými králíčky. Začátek dne prostě skvělý.
Top bod Edinburgu

VIP uvítání na pokoji
Forth bridge

Druhou zastávkou je The Kelpies.
Jedná se o dvě železné koňské hlavy které tvoří největší sousoší koní na světe. Na parkoviště se dostáváme skrze zapadlou cestu u nějakého opuštěného objektu avšak to jest příčinou toho, že nemusíme platit za parkoviště. :-D
The Kelpies

Od soch jedeme rovnou k lodnímu výtahu, což je jediný výtah na lodě na světě. Otočí se za 5 minut a loď vyzvedne do výšky x metrů. Rozhodně by to neměl nikdo minout kdo jede do skotska na výlet.
Výtah na lodě

Naše cesta pokračuje směrem k městu Stirling jenž bývalo hlavním městem. Není nám jasné, z jakého důvodu, ale přítomnost Tesca a hradu to asi všechno vysvětlují. :D Hrad neprocházíme, jen jsme se podívali na nádvoří a dále putujeme za naším dobrodružstvím.
Panoramata

Cestu jsme zvolili skrze Highlands což byl ten nejlepší nápad co nás napad. Úžasné scenérie, odstavná parkoviště na pokochání se oněmi scenériemi, a jedním slovem prostě nádhera. Cestou stavíme i u Haggies (chlupatý krávy) nad kterou se smiluji, a ukážu jí svět v podobě zvednutí její husté ofiny tudíž konečně spatřila jak to tady vlastně vypadá. No, musím říct, láska na první pohled.
Haggie kráva

Poté už jen v autě, a koukání kolem dokola jak je to nádherné. Míjíme Fort Wiliam a jedeme směrem Harry Potter viadukt. Zde si uděláme krátký výstup na nejbližší výhled. Čas běží jako voda a my jedeme zpátky vstříc našemu ubytku, které je dneškem zajištěno v kempu v tý pí.
Procházíme si přírodu okolo kempu, fotíme si gárfílda od majitelů a uleháme s pivy a cidery do stanu na žíněnky. V noci sice mrzneme, ale ráno je zas vše dobré a tak můžeme pokračovat v našem Skotském dobrodružství.
Naše bydlení

Druhý den výrážíme brzy ráno na Lochnesku a zříceninu hradu u jezera. Jsme tam jako první, takže se zatím nemačkáme, a máme kde zaparkovat. O dvě hodiny později však parkování není možné, a lidé musejí nechávat auta bůh ví jak daleko aby se na onu slavnou zříceninu vůbec dostali.
Zřícenina u Lochneského jezera

Procházíme si městečko kde je všcheno s lochneskou. A také navvštěvujeme výstavu o mýtech a pravdách.
Lochneska existuje.
Poté nás čeká hodinka cesty do Ivernes. Městečko malé a pěkné které vidíme jak na dlani z městké věže. To je pro dnešek vše, a teď už nás čeká přejezd do Edinburgu. Tři a půl hodiny po dálnici bez jediné pumpy bylo celkem zajímávé, nemluvě o počtu radarů na silnici. No, ve skotsku prostě máte jistotu že jako prase jezdit nebudete.
Doplňujeme nádrž auta i naše bříška v McDonaldu, a vyrážíme směrem město a náš autobus domů do Bhamu.
Skotko si tak uričtě naše srdce získalo, a my nyní plánujeme, kdy a jak se tam znovu vydáme
Ivernes městečko z věže

Vrácení auta na letišti a Edinburská letišní věž

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.