Květen 2018

Výlet do Bathu

7. května 2018 v 10:35 | DK |  Anglie - Birmingham
Měsíc uletěl a bylo na čase nového ovjevování. A jelikož jsem dostal ke čtvrtstoletí parádní dárek, a to voucher na prohlídku nejstarších románských lázní, tříchodové menu v nejvyhlášenější restauraci a dvě hodiny spa v luxusním komplexu v městečku Bath, bylo více méně hned jasné, kam naše další kroky do neznáma budou směřovat.
Bath Spa

Skoro ze dne na den jsme koupili jízdenky a vyrazili jsme. Cestu tam jsem volili vlakem. Byla sice dražší, zato rychlejší a pohodlnější. A protože jsme chtěli všechno stihnout bez stresů, vyrazili jsme na nádraží již třičtvrtě hodiny předem. Tam jsme sice měli malý problém s jízdenkami jelikož nám automat vyplivnul rovnou sedm různých jídenek ale nakonec jsme se zorientovali a do vlaku s klidem nasoupili. Měli jsme ho s přestupem v Bristolu na který jsem měli dvacet minut.
Co se však může stát jenom nám, vlak se rozbil. A tak jsme čekali 30 minut mezi polmi, a modlili se, aby nás jen tady nevyhodili.
Navazující vlak jsme tedy nestihly, ale nebylo to tak strašné, jelikož vlaky z Bristolu do Bathu jezdí každých 20-30 minut.

V půl 11 tak vystupujem v Bathu a roztahujeme deštníky jelikož lehce prší. Začínáme procházet město a já se snažím rozchodit naše mapy, ve kterých máme veškeré zanešené body co chceme vidět a navštívit. To se po půl hodině přemluvání mobilu podaří a my tak můžeme začít objevovat.
Giga mashmalow v čokoládě a něco co nevíme jak se jmenuje ale chutná to dobře je naší první zastávkou. Poté objevujeme Roman Baths a procházíme centrem.
Během několika chvil však přichází takový chcanec, že ani deštníky nám nepomáhají a tak se jdeme schovat do The Pump resaturant, kde na nás čeká tří chodové menu.
To že je angličtina zrádná jsem věděl už před návštěvou ale když si objednáte něco a dostanete oplně něco jiného. To jsem ani ve snu nečekal.
A tak Steak kidney není stejk, který se jmenuje Kidny, ale pokrm který je převážně z ledvinek které však Daneček nepapá.
Odpoledne již bylo pěkně a nepršelo takže na sebe další skvosty města nenechaly dlouho čekat. Roman Bath byl parádní stejně tak jako hlavní nákupní třída.
Steak Kidney

Po ubytování v hotelu M-Gallery by Sofitel jsme vyrazili na Royal Crescent. Zde jsme objevili novou věc. V anglii může být vyhlídka i dole pod kopcem. :D
The circus byl zajímavým místem avšak více jak 5 mint jsme mu nevěnovali.
Zato Pulteney most. Ten z kterého skákal Javert v poslední verzi Bídníků stál za to. Kaskádovitý splav a hučící voda dostala každého který kolem mostu procházel.
Most s kaskádou

Od mostu to bylo pár kroků do Primarku a z něj přímo do Thermal Spa Bath kde jsme se koupali na střeše v bazénu při západu slunce. Samozřejmě jsme se i fotili na rebela když se tam fotit nemělo :D Nemluvě o plavčíkovi, který stále chodil dokola jako pešek.
Po plavání každému vyhládne, a tak večerní kebab na sebe nenechal dlouho čekat.
Odměnou bylo celé mastné triko i polštář. A to jen proto že se v posteli prostě jíst nemá. :D
Thermal Spa

Večerní koktejl v hotelovém baru byl plný naučných zážitků jak se dá vyjebat s hostem ve extrémně slušném stylu byl svkělou ukázkou Anglické elegance.
Ráno jsme unešení z benediktnýnských vajec s muffinem, ale bufet anglické M Gallery je vcelku nesrovnatelný s bufetem prežského hotelu M Gallery.

Po snídani vyrážíme zamluvit výlet na Stonegenge. Tam se ale dozvídáme nemilou novinu, a to, že se již online nedá zabookovat. Modlíme se, aby nás tedy průvodce vzal navíc. To se nakonec vyplňuje, a tak si to jedeme se slunce v zádech směr kameny.

Z kamenů jsme oba dva unešení, a až na miliardu lidí snažících se vyfotit fotku tak aby na fotce byli jen oni sami si užíváme skvělého počasí, a starých gigantických kaménů.
Stonehenge

Opodledne pak máme výšlap do tříkilometrového kopce. Důvodem je most v parku jednoho zámku. Nahoře platíme vstupné 15Ł a jdeme si vyfotit most který je přes malé parkové jezírko a cestou jsme unešení ze zelených koberců z medvědího česneku.

Cesta domů nám pak trvá pět hodin jelikož jsme zaváhali s koupí jízdenek a tak si to domů jedeme přes Oxford takže ještě máme hodinovou prohlídku nočního univerzitního městečka.

Za sebe můžu celý výlet hodnotit více než pozitivně a teď už snad jen se těšit na další naše dobrodružství.